Bokbox

Jag såg "bokboxar" på scrapmässa i Gävle och blev helt tagen.


Letade beskrivning på hur i hela friden man kunde knåpa i hop något så klurigt.
När jag hittade den här så klarnade det en hel del.

Jag ska inte förneka att det blev en hel del papper i papperskorgen och många fula ord innan jag lyckades.
Så här blev min variant:




Papper från Tim Holtz Kraft Resist pappersserie distressat med Vintage Photo, Brushed Corduroy och Walnut Stain. Rygg och "spänne" i cardstock. Nitarna är brads som klämts ihop och nästan mosats med en tång.





Baksidan innehåller inga större överraskningar, mer distressat Kraft Resist och ännu fler mosade brads.
Ryggen har fått "lagda" veck gjorda av blöt cardstock som formats och torkats med embossingfön för att se ut som en gammal bok.
.



Spets av en kant gjord med en kantstans från Martha Stewart. 
Papper från samma serie även på insidan.
Ett "altrat" fickur med en i mitt fall obligatorisk blomma i fick pryda insidan.
Blomman gjord av bakplåtspapper.




Vill man se boken live finns den utställd på Pappershuset i Hudiksvall.


Bilder från scrapmässan i Gävle i Maj där även jag är med på ett hörn och "demar" tillverkning av pappersblommor kan man se här:



Kommentarer
Postat av: Hector10

Hittade din blogg på "Svensk scrapbooking" där ja själv nyss skrivit lite om bokboxar och fick se din, hur underbar som helst! Jättefin verkligen :)

2011-07-07 @ 17:55:51
Postat av: annkan

Wow, vilken fin bokbox du gjort!!

2011-07-11 @ 23:48:46
URL: http://annkan.bloggplatsen.se/
Postat av: Anna-Lena

Helt underbar! Du är superduktig!

2011-07-18 @ 21:04:15
URL: http://www.roxstamps.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0