Min scraphistoria börjar...................

Jag har nog alltid varit pysslig, men det årliga julpysslet har nog varit det närmaste scrapbooking jag kommit tills i höstas. En av tjejerna på Pappershuset, (den lokala kontorsvaruhandeln med ett stort scrapsortiment) ringde och undrade om jag kunde tänka mej att vara med för att demonstrera hur man gör pappersblommor på en inspirations kväll de skulle ha (Friskt vågat!!!!)

Efter ett litet ångestanfall hängde jag på och hade en riktigt trevlig kväll.

Det hela fortsatte med att jag höll i en kurs i blomtillverkning på vårkanten.

 Här kommer några alster:

Kort med Hänglar stämpel färglagd med distresser. Quillade blommor utstansade med quillingsetet Daisy från Provo/Cuttlebug. Bakgrundspapper embossat i embossingfolder från Sizzix.

Hänglarflicka färglagd med distresser. Quillade blommor utstansade i Cuttlebugen med quillingsetet Daisy från Provo/Cuttlebug. Bakgrundspappret embossat i embossingfolder från Sizzix.


Magnolia med tulpan färglagd med distresser egentillverkade blommor, kantstans och

Magnolia med tulpan färglagd med distresser egentillverkade blommor, kantstans och "bladstansen" från Martha Stewart.

Magnoliaflicka färglagd med dristresser, textstämpel från Reprint. Egentillverkade blommor och kantstansar från Martha Stewart

Magnoliaflicka färglagd med distresser, textstämpel från Reprint. Egentillverkade blommor och kantstansar från Martha Stewart.


Magnoliaflicka färglagd med dristresser,textstämpel från Panduro.Egentillverkade rosor, blad utstansade i cuttlebugen med stans från QK. Martha Stewart kantstans

Magnoliaflicka färglagd med dristresser, textstämpel från Panduro. Egentillverkade rosor, blad utstansade i cuttlebugen med stans från QK. Martha Stewart kantstans.




En hel bukett blommor, alla utstansade i cuttlebugen med Tim Holtz/Sizzix die Tattered Florals, infärgade med distresser och med stjälkar av ståltråd täckt av floratape. Blad utstansade med Tattered Leaves och med Stans från Martha Stewart

En hel bukett blommor, alla utstansade i cuttlebugen med Tim Holtz/Sizzix die Tattered Florals, infärgade med distresser och med stjälkar av ståltråd lindade med floratape. Blad utstansade med Tattered Leaves och med stans från Martha Stewart.

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej !

Helt under bara blommor du gör. Önskar att jag kunde få till sådan jag med

2011-06-14 @ 09:33:27
Postat av: Ida/Tatoo rosen

wow va fint!

2011-06-17 @ 20:52:24
URL: http://omida.blogspot.com
Postat av: CillaT

Åh vad fina kort och vilken underbar bukett med blommor!

2011-06-17 @ 23:15:18
URL: http://cillasinsida.blogspot.com/
Postat av: ScrapLinda

Shiiiiiit vad snyggt!!!!!!! Wow!! Älskar din bukett!!!

2011-06-27 @ 22:00:27
URL: http://scraplinda.blogspot.com
Postat av: Nina (niwa)

wow vad glad jag är att jag hittade hit, du är jätte duktig och jätte snällt att du delar med dig!!

Återkommer garanterat hit.

2012-01-24 @ 22:16:45
URL: http://scrapbooking.wanis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0