Moments (in time)

Jag scrappar aldrig bilder, kanske mest för att jag lever i en kameraskygg familj, den enda fotomodellen i familjen är hunden men till och med han ser uttråkad ut på de flesta bilderna.
Men här har jag i alla fall fått med en liten bild.



Kikade på Tim Holtz blogg och fick syn på hans "grunge blocks".
 Insåg snabbt att dom inte finns på affärshyllan i Hudiksvall, inte än i alla fall.

Själv är bäste dräng!!

Skar ut rutor av chipboard, klistrade på färdiga chipboardbokstäver, målade, kladdade,slipade och distessade och vips så blev det en egen variant.
Här kan ni se orginalet

Ett tips, om ni har chipboard som är blank eller har en färgad yta, dra bort ytskiktet så 
 blir det mycket lättare att få en snygg finish när ni distressar den slipade ytan.

Limmade fast en dragkedja, slaktade en gammal väckarklocka (ett fickur fick också sätta livet till) gjorde några blommor av en papperspåse. En loppisfyndad nyckel fick ny färg med alco ink, en prisma från samma loppis fick hålla den sällskap.Monterade det hela på en canvas som målats med akrylfärg och sedan slipats med sandpapper och distressats med vintage photo.

Återkommer om hur jag gjorde blommorna, eftersom affärshyllorna i Hudiksvall inte direkt dignar av" Kraft Glassine" papper från Tim Holtz heller, fick även det bli en improviserad egen variant.
Papperet innanför dragkedjan är också en "fusk Glassine" som embossats i en sizzix embossingfolder, men det återkommer jag som sagt till om inom en snar framtid.

Barnen på bilden är min mormors mor och hennes syskon, så några familjemedlemmar har i all fall fastnat på bild även om det var 100 år sedan.




Kommentarer
Postat av: Mikaela

De här var ju helt udnerbar. Uppfinningsrikt att använda dragkedjan på detta sätt!!

hihi jag har oxå skrotat klockor till min stora besvikelse var kugghjulen i plast i dem :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0