Ett julkort i pastellfärger (eller ett olycksfall i arbetet)

Ibland blir det inte alls som man tänkt sig...planen var ju inte direkt att
göra en julkort i pastellfärger.
Efter att ha sett en video med Tim Holtz om hans stämplar med matchande embossingfoldrar
insåg jag att jag har ju en uppsättning, det här måste jag ju testa. 
Han visade hur man färgar in en stämpel med olika dynor och sedan stämplar motivet.



Éfter att ha stämplat motivet första gången satt det ju massor med färg kvar på stämpeln...
Jag la på ett lager VersaMark och stämplade en gång till och embossade med klart pulver.
Det här är alltså den andra stämplingen.



Och då blev det så här...(När jag embossat det i foldern)
Bokstäverna har fått lite snö på sig med en "snow writer".



På insidan kortet finns ett skrivfält som embossats i en folder ur samma set som
textfoldern.

Vad som hände med den första orginalstämplingen???
Ligger på hög så länge, vi får se vad det blir............



Här kommer filmen som inspirerade mej.



Ha det bra!!


Kommentarer
Postat av: Gurkiss

Himla snyggt :)



Kram Gurkiss

2011-11-03 @ 13:16:43
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: SandraD

Så läckert!!! :)

2011-11-12 @ 20:57:47
URL: http://mangpysslaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0