Problemlösning.....

"Work outside the box" har väl varit ett trendigt ordspråk, men här är det mest
 "Work around the box" som gäller.

En tårta till någon som inte tycker om tårta......
Vad gör man???



Jo, en fusk tårta fylld med godis.
Ett tårtfat, en skål och en remsa cardstock med lite "lulllull" på och vips så blev det en tårta för
 godisälskande tårthatare.
Hjärtan utstansade med en Spellbinder och hörn med en die från Marianne design.
Kantstans från Martha Stewart och några halvpärlor.



Remsan blev en ring som passar precis runt skålen.
Det bästa av allt, räcker länge......
...bara att fylla på godis eftersom.


Problemlösning nr 2

Ironiskt att jag är DT för Reprint. Nu när jag vaknat från den första chocken
och fattat att jag verkligen tillhör deras Designteam har jag
ju insett att dom gör ju en rackarns massa stämplar som mår bäst av att färgläggas!! 
Färgläggning av stämplar är väl inte min starka sida, måste nog öva lite mer :)
Då gäller det att hitta på andra lösningar (undanflykter)
Gårdagens inlägg hos Reprint innehöll en genväg.....



Ett kort med en älva....
Att färglägga motivet med Pearfect Pearls kanske verkar kanske som om jag mest
tyckte det var en kul idé med en annorlunda teknik, men är i allra högsta grad ett sätt att
"work around the box" eller att kamouflera det faktum att mina
färgläggningstalanger fortfarande lyser med sin frånvaro.

Hela kortet finns att beskåda i mitt inlägg på Reprint blgg  här

Ha en bra söndag!!

(Själv får jag väl kolla efter någon trevlig YouTube tutorial om färgläggning.)


Kommentarer
Postat av: bili

Vilken perfekt presenttårta :) mycket snygg och användbar. Höstkortet gillar jag, mycket snyggt och fint färglagt. Vem har sagt att man måste färglägga med något speciellt, man kan väl välja. Tycker det blev väldans läckert med perfect pearls och ditt kort är jättesnyggt, älvan passar så snyggt in bland blommorna. kram bibbi

2011-10-09 @ 10:35:46
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: Kamilla

Vilken cool tårta, och din "färgläggning" med PP är ju toppensmart!!!



Kram kram

2011-10-09 @ 15:50:31
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Nina

Vilken fin tårta den ser såå god ut, Superfint. Du får ha en bra dag. kram Nina

2011-10-10 @ 13:46:08
URL: http://ninascrapbooking.blogspot.com/
Postat av: Päivi

Vilka toppen "problemlösningar". Båda med ursnygga resultat :o)



Ha det bäst!

2011-10-10 @ 15:08:39
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Susanne Svensson

Så påhittig godistårta du skapat... den är jättefin!!! Din färgläggning är ju så snygg och smart liksom hela ditt kort! GRATTIS till DT tjänsten!!! Kramizar Susanne

2011-10-10 @ 21:43:24
URL: http://susannesvensson.blogspot.com
Postat av: SandraD

Vilken mumsig tårta! :)

Var ett tag sen jag titta förbi, och jösses så mycket fina saker du gjort!!!

Underbara jultags! Och din tagbook med ramen... Ramen är ju fantastisk!

Tack snälla söta för dina goa ord på min blogg! De värmer verkligen! :)



Ha det toppen! Kramar!

2011-10-11 @ 23:20:06
URL: http://mangpysslaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0