Kärleken till UTEE håller i sig......

Det är ju så himla kul när man hittar saker att gjuta av med silikonpasta och UTEE
Här har jag lånat en älva eller vad det nu kan vara för lättklädd brud i min mors gömmor.
Orginalet till höger och en avgjutning på tagen.



Tagen är en repris på tagen som användes som omslag till blocket.
Eftersom jag lyckades stämpla bakgrunden upp och ner första gången jag gjorde den
så gjorde jag två likadana vid nästa försök:)
Den som blev över efter blockexprimentet fick bli en vanlig tag.
Hängaren är ett möbelbeslag som sitter fast med en brad.
Eftersom jag för tillfället inte har någon guld UTEE är den gjuten i kopparfärg och målad
med lite svart akrylfärg som sedan nästan täckts med Perfect Pearl Gold. 

Jag tror att min nästa stora kärlek (när det kommer till avgjutningar) kommer att
bli friendly plastic. 
Det dök upp en påse Friendly Plastic pellets i min brevlåda häromdagen:)
Ser ut som små plastkulor men smälter om man lägger dom i 65 gradigt vatten så att massan
går att forma fritt eller trycka ner i en form.
Om man inte blir nöjd är det bara att smälta om figuren och börja om.
Friendly Plastic finns tydligen också som remsor i olika färger men dit har jag inte riktigt kommit än,
det går jättebra att måla den vita med akrylfärg eller Alco Ink.

Vi får se till veckan om det dyker upp några tags med "plastbitar" på...
Risken är nog överhängande att det blir tags, jag är nog inne i en tag-period nu.

Ha en bra helg!


PS Hittade ingen Friendly Plastic i någon svensk butik så jag beställde på Coscraft
i England, Tre dagar tog det innan det skramlade till i brevlådan!


Kommentarer
Postat av: snojbi

Men vad coolt att man kan göra sådär

Snyggt

Trevlig helg

2011-09-02 @ 21:27:24
URL: http://snojbi.blogspot.com
Postat av: sari hänninen

jag gillar att du skapar nya ord... :-)... o skapar över huvud taget.... :-)

2011-09-02 @ 22:52:08
URL: http://sarispyssligasida.blogspot.com
Postat av: SusanLotus

Du gör fantastiskt fina saker!

Scrollade ner lite hastigt och tittade, men ska kolla noggrannare nu i veckan.

Tack för besöket på min sida och ha en jättefin helg!

2011-09-04 @ 00:02:08
URL: http://www.lotusblommansblog.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

Hej!! Å tack för dina söta ord inne hos mej! glad

Men oj! Vilken inspirerande blogg du har! Diggar alla tips du delar med dig! Tusen tack!!! :D



många kramar Petra

2011-09-04 @ 19:17:49
URL: http://paradises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0