Vintagekort






Kortbas i mörkbrun cardstock, mönsterpappret från Websters ur Ladies & Gents serien.
Ramen är utstansade med Spellbinders, en oval och en label (som jag inte vet numret på) i chipboard.
Ramen är målad med akrylfärg och sedan slipad och distressad för att få en sliten look.
Blomman/Rosetten är gjord i sidenband som färgats med distressink, i mitten en avgjutning i  UTEE.
(Jag har gjort en form av Mould N Pour av en brosch och gjutit med UTEE)
Bladen eller vad man nu ska kalla dom är gjorda på samma sätt.
Lite uppfransat sidenband runt "blomman" och några bitar kulkätting som färgats med AlcoInk och lindats med ståltråd för att hålla formen.




Bilden är utskriven på vanlig laserskrivare på ett papper som nästan ser ut som bakplåtspapper fast lite "knöligare" som jag hittade i mina gömmor, det halvtransparanta lite bubbliga pappret ger en åldrad känsla.
Bilden kommer från The Graphics Fairy en sida där det finns massor, och då menar jag MASSOR med gratis vintagebilder att ladda ner. 




En liten fjäril fick tillåtelse att landa på "blomman".
Den är stämplad med StazOn på OH plast och utklippt, stämpeln kommer från Crafty Individuals.


Kommentarer
Postat av: Ziro

Wow det där kortet är nästan som en tavla! Jättesnygg!

2011-07-18 @ 19:48:59
URL: http://zirosscrap.blogspot.com/
Postat av: Uzaan

Ett alldeles underbart kort!

2011-07-18 @ 20:40:48
URL: http://uzaans.blogspot.com
Postat av: SandraD

Fantastiskt underbart!!!

Så himla fint kort!!!



WOW!



2011-07-19 @ 23:19:14
URL: http://mangpysslaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0