Tissue Tape


Dagens projekt är Tissue Tape.

Om man inte har en komplett samling med alla tänkbara motiv av orginalet från TH
 (vid det här laget fattar ni nog att det är Hans Kungliga Höghet Tim Holtz jag bladdrar om)
så ta en tur till förbandslådan, apoteket eller var ni nu kan hitta "kirurgtape" en vit, halvtransparant vävtape.
Plocka fram stämplarna och gör din egen.




Tejpa upp remsor av tapen på något blankt underlag, bakplåtspapper av teflon är bra till allt.
Jag använde här en belagd kartong för att det skulle synas mot det vita underlaget.
Stämplade med en textstämpel från TH med distess Ink (pumice stone) och sedan
ovanpå texten med en fjärilsstämpel från samma kille men då med VersaFine dyna.
Låt torka en rejäl stund, gärna över natten.
Tejpen går ypperligt att förvara upptejpad på OH-plast.

Detta funkar även med vanlig maskeringstape, men då behövs en StazOn stämpeldyna eller
någon liknande snabbtorkande, som går att stämpla på blanka ytor.


Börjar redan nu rota runt bland julstämplarna för att
se om det finns några i min samling som skulle trivas på tape!


Kommentarer
Postat av: Åse

Suveränt tips, perfekt när man vill skapa sin egen design./Tack

2011-06-28 @ 15:45:54
Postat av: Åse

Suveränt tips, perfekt när man vill skapa sin egen design./Tack

2011-06-28 @ 15:46:17
Postat av: Mikaela

det där harjag testat men tror jag var för snabb för jag lyckades sudda ut trycket på tejepn innnan jag använda den ;)

Postat av: Jenny J

Vilken bra idé. Den måste jag stjäla :-)

2011-07-11 @ 08:32:56
URL: http://www.jennysscrapbooking.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0