Ett bokmärke

I dag blev det ett bokmärke av lite maskulinare snitt....



Ett bokmärke i hörnmodell, alutapen har kommit fram igen.
Embossat alutape i en Sizzix embossingfolder, och färgat den med svart Gesso.
Har man en gång testa med Gesso tittar man inte åt akrylfärgen igen!!



Här ser man hela bokmärket. Insidan/baksidan är lika som framsidan.
Själva basen till bokmärket är av svart cardstock.
Inga särskilda dekorationer för tanken är ju att det ska tåla att användas.




"Spetsen" är gjord med en Martha Stewart kantstans i svart cardstock.
Remsan har jag sedan doppat i genomskinlig UTEE för att den skulle bli lite stadigare.



En smygtitt.........



Vill ni se mitt senaste sätt att undvika att färglägga stämplade motiv så kolla
gärna in mitt inlägg på Reprints blogg i dag.

Har fortfarande inte kommit över min "färgläggningsskräck"
Tror nog att jag ska plocka fram Distresserna i morgon och ÖVA, det ligger en jättesöt
stämpel på pysselbordet och ropar på mej.....

Ha en bra helg!!!!


Kommentarer
Postat av: bili

Fantastiskt fint bokmärke. Ser ut att klara en hel del. Gillar det.

Tomtekortet jättesnyggt. Man kan färglägga på olika sätt :)

kram bibbi

2011-10-15 @ 22:04:30
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: onkis

Va roligt att du lämnade en kommentar på min blogg så jag hittade hit till dig och fick se alla fina alster du har gjort!!

Ha en fortsatt trevlig helg!

2011-10-15 @ 22:24:24
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: christine

Jaha, nu blev jag alldeles tyst..shit vilket snyggt bokmärke. tur att jag hittade hit till dig :=))) Hoppas att jag får lov att "härma" dig. kram...tyrasmatte

2011-10-26 @ 23:43:01
URL: http://www.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0