En LO (eller en massa jox i en låda)


Ta i trä, köp en triss, nu har hon gjort en LO
(eller ett försök till en LO)

Det behövdes en utmaning för att jag skulle scrappa en bild, utmaningen kom i form
av en låda från Pappershuset.
Helena på Pappershuset ville att jag skulle göra något av ett Youdo box/frame set och en hög rosa papper.
Rosa!!?? Vad tänkte hon på??
Eftersom jag sagt otaliga gånger att jag aldrig scrappar bilder så tänkte jag att om jag gjorde någon form av LO så blir hon så chockad att hon inte märker frånvaron av de rosa papperen.



Demolerade locket och trädde i ett snöre. Snöre blev så att säga den röda tråden i den här skapelsen.




Sommarens semester innehöll en hel del skattjakter på diverse stränder
Så det blev en låda med årets strandfynd.
Det största strandfyndet för mej är självklart sonen....
Bakgrundspapperet kommer från Prima.



En blomma av en liten virkad sak (fyndad på loppis under semestern) och
snöre i olika grovlekar.



Många snäckor fick följa med hem från semestern, en del träbitar blev det också.
Glastbitar som slipats i vågorna är vackra skatter tycker sonen.
En ståltråd fick hålla skylten med lådans titel.




Utnyttjade djupet på lådan då jag försökte mej på lite "journaling" texten utskriven
på laserskrivare.
Borrade hål i några musselskal och knöt fast dom i en fläta.

Vet inte om det blir så många LO:s för mej men tyckte att lådformatet var jättebra,
ingen risk att dekorationerna blir tillplattade och skadade.
(En snäcka eller glasbit blir väl knappast tillplattade)
Kul present till någon.

Eftersom det är fyra lådor i ett set och jag sitter här med en bunt rosa papper
är det väl dax att hitta på något........rosa
Vi får väl se hur det går.


Kommentarer
Postat av: snojbi

Men den är ju helt superduper snygg

2011-09-11 @ 19:00:22
URL: http://snojbi.blogspot.com
Postat av: Mandelhjärta

Underbart! Och så kreativt! :)

Du gör mycket fina saker - måste kolla runt i din blogg lite... ;)

Tack för besöket hos mig, och för dina fina ord!

2011-09-12 @ 22:33:05
URL: http://mandelhjarta.blogspot.com/
Postat av: SandraD

Jättehärligt med allt rep!!

Blir ju riktig strandkänsla med allt rep och de fina skalen! :) Sötnosen på bilderna bidrar ju såklart! ;)



Ha det gott!

2011-09-14 @ 10:07:51
URL: http://mangpysslaren.blogspot.com/
Postat av: Maria/Lilla07an

Men titta! Här var det ju flera foton med. Snart är du värsta LO-makaren också s.

Grattis till DT-platsen hos Reprint.

/M

2011-09-17 @ 08:21:50
URL: http://lilla07an.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0