Roadtrip.....

Håll i hatten, i dag blir det ett långt inlägg!!!

Nyss hemkommen från en roadtrip....
Så nyss att resväskan står på hallgolvet och inte har blivit uppackad än faktiskt.

Jag hade förmånen att få komma ner till FORMEX mässan i Stockholm för att hälsa på
i Reprints monter.
Om man ändå ska lätta ankar och dra i väg söderut, varför
inte göra det mesta av det!?

Planeringen började....det googlades och luslästes på div forum.
Nu skulle det besökas scrapbutiker!!!
Såg verkligen fram mot att få klämma och känna på sakerna live.
Webshopar i all ära men visst är det en annan känsla att botanisera bland hyllorna i en riktig butik.
Det visade sig att det inte direkt dräller av fysiska butiker i Stockholmstrakten :(

Packade väskan och gav mej i väg mot Enköping på onsdagsmorgonen....
Efter att ha konstaterat att GPSen i bilen inte ville samarbeta åkte jag en lång och synnerligen
krånglig väg till Mians Scrap & Design...

Trots min ofrivilliga omväg så var Mians värt besväret.
Stor lokal och massor med prylar att klämma och känna på.
Trevlig personal som sysslade med att förbereda ett pysselkalas.
Mycket inspiration i butiken, fina alster överallt att kolla på.

Drog sedan iväg igen....den här gången med hjärtat i halsgropen.
GPS eländet hade fortfarande inte kvicknat till och jag skulle försöka mej på
att hitta till Pyssloteket på Valhallavägen i Stockholm....HJÄLP!!!!!

Efter mycket om och men kom jag äntligen fram (besparar er ytterligare beskrivning,
kan bara säga att det tog tid och gnagde en hel del på min mentala hälsa)

Snacka om kontraster, en liten mysig lokal,  mycket välfylld!!!!
Många roliga prylar att kika på och en väldigt trevlig Anna som hade svar på alla
mina funderingar.
Pyssloteket har ju även en webshop men på butikshyllan finns betydligt fler prylar än på nätet.
En hel del godbitar fick följa med hem......

Sedan gick färden till Södertälje där släkten alltid är redo att inkvartera
"kusinen från landet"
(Man får väl se till att pyssla ihop ett tackkort av dagens fynd)

En ny dag och nya äventyr!!
FORMEX!!!

Superkul att träffa tjejerna från Reprint "live"
(Och lite mallig blir man ju när man ser sina egna prylar i deras monter)



Mer om "malligheten" kommer under helgen både här och på Reprints blogg.

Fick se REPRINTS nya papperkollektioner som är så färska att dom kom från tryckeriet
i fredags. Bjuder på en sneak peak...
 

Papper i Marin stil (New England Collection) ....


En serie (Roses & Friends) med ljuva änglar och romantiska motiv,
underbara tagsark och dessutom....


 en serie med barnmotiv (Childrens Collection) som ser ut att vara hämtade 
ur en barnbok från 50-talet, även här med tillhörande tagsark.

Papper med påsk och studentmotiv finns också på programmet men av någon konstig anledning
fastnade dom inte på bild :(

Två fantastiska dagar, så kul att träffa alla och att få stosa omkring på FORMEX
men det är skönt att vara hemma (med värkande fötter, konstigt att man aldrig lär sig att
skovalet har nåt med fotvärken att göra)


Ha det bra!!

PS Återkommer under helgen både med en beskrivning på metallblommorna jag använde på
canvasen i förra inläggen och mer om mina FORMEX alster.


Kommentarer
Postat av: Anna Pyssloteket

Vad bra att du hittade till Södertälje :)

Trevligt att träffas!

/Anna

2012-01-20 @ 11:36:16
URL: http://www.pyssloteket.se
Postat av: bili

Å har du varit i mina hemtrakter. Brukar oxå åka till Mians ibland och Pyssloteket handlar jag via webben. Har planeer på att åka dit, men vi får se när det blir.Visst är det kul att vá på mässa o då på "andra sidan", att möta kunderna. När det gäller mässa, ses vi vår igen? Du skall väl på mässan i Gävle? kram bibbi PS. Vilken otroligt vacker tavla du har gjort i tidigare inlägg. Helt makalöst vacker.

2012-01-20 @ 12:48:25
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: MiaKL

Visst var det härliga papper från Reprint. Måste säga att jag gillade barnmotiv papprerna väldigt mycket...



Och du, nästa gång du är i Stockholmstrakten kan du komma förbi Scrap-Perra. Ligger i Järfälla, precis bredvid E18 så när du var till Enköping så passerade du oss (ungefär i höjd med IKEA Barkarby). Vi har en webshop men har butiken uppställd i garaget så det är bara att ringa och komma överens om en tid. Kika in på www.scrap-perra.se så hittar du mer info.

2012-01-20 @ 22:30:21
URL: http://scrapbymiakl.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Ja, du roar oss verkligen med många saker! Fantastiska alster och alldeles fantastisk målande beskrivningar av dina vedermödor! Jag slår mig för knäna skrattar och tackar!

2012-01-23 @ 22:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0