En blomma till.............

I dag lutar det åt ett "mastodont" inlägg igen, många bilder och en blomvariant till...
Visserligen nästan en repris av mitt inlägg på Reprintbloggen i lördags men alla har
väl kanske inte läst den....och recycling ligger ju i tiden
Ni som brukar titta förbi känner kanske igen dukningen som var ett DT-uppdrag för Reprint
Kollar närmare på en blomvariant idag.....
Ett flaskfodral i cardstock med grönt Mullberry papper och ett cremefärgat
papper med pärlemolyster i.
Stämplat och embossat med silver Pearl pulver....
I vanliga fall skulle jag nog tyckt att det här var en ovanligt misslyckad bild men
här syns i alla fall hur läckert det blir med "pearl pulver" på "pearl papper"
Rosorna har doppats i samma embossingpulver.
Ett hänge med en blomma av Mullberrypapper, några prismor och pärlband.
Några själhäftande pärlor "på toppen".
Den gröna dekoratinen är från Sizzix/Holtz dien Hardware Findings med en
pärlbrad i.
Här kommer "beskrivningen" på blommorna:
Fyra utstansade blommor i Mullberrypapper, här har jag använt Sizzix/Holtz
Tattered Flowers men det funkar även med retropunch (eller sax)
Klipper upp blomman in mot mitten, det gör att kronbladen får lättare att "dra i hop sig"
Här har jag duttat på kanterna med en akryl dabber (pearl), det ger en fin lyster.
Snyggt även att distressa eller chalka...
Håller till på ett ganska mjukt underlag, det finns speciella embossingmattor men jag tycker
att det funkar bra med en bit av en musmatta :)
Tar ett embossingverktyg (Stylus) och drar efter ytterkanten av bladet....
.....embossa runt alla blad....
och då kommer dom att se ut så här.
Limma i hop delarna.
Här har jag använt blad utstansade med Sizzix/Holtz Regal Crest.
En bild till...........
Är för tillfället helt upp över öronen förälskad i Mullberry papper (så coolt med pappers strukturen när man gör blommor) men blommorna går jättebra att göra i annat papper också, tom. cardstock, men
använder man ett tjockare papper så är det lättare om man fuktar blomman lätt innan man
embossar den. Då snackar vi lätt, blir den för blöt går den sönder.
Som sagt så var det här i princip samma historia som på Reprints blogg i lördags
så funderar ni på vad jag använt för prylar så finns det inlägget här med länkar
till materialet

PS jag funderar på att byta till Blogger, så finns det något data geni där ute
som vet om det går att flytta över hela rasket så hör gärna av er...
det vore ju kul att ha allt samlat på samma ställe.
Ha det bra!!

Kommentarer
Postat av: bili

Blommorna du gör är så vackra :) även det du visat upp till Formex mässan. Man skulle ha varit där... Mullberrypapper, är det väldigt tunnt eller? Egna rosor står på min lista, men jag kommer aldrig dit.

kram bibbPS. Datafrågan är jag dålig på, men jag tror inte att du kan flytta över utan får börja med ett "tomt skal" och fylla på allteftersom.

2012-01-24 @ 21:19:05
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: Lilla Pyssel Inger

WOW så mycket fint du har gjort är mycket imponerad:) Vilket jobb du måste ha lagt ned:)

Gillade allt du hade gjort mycket:)



Ha en underbar dag :)



Kramar från Lilla Pyssel Inger:)

2012-01-25 @ 11:10:48
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0